Dunia Kesihatan

Sunday, December 19, 2010

Rintihanku padaMU

Koreksi diri mula menziarahiku..

Menjemput aku ke singgahsana keinsafan..

Terasa diri begitu kerdil di hadapan Illahi..

Acap kali memohon pertolonganNYA..

Di kala kebuntuan menghantui diri..

Ku bersujud dan berharap padaMU..

Dalam tangis dan doaku di sepertiga malam..

Tanpa jemu dan bosan..

Lalu menjengah ketenangan ke lubuk hatiKu

Tika KAU temukan aku dengan penyelesaianMU..

Yang tanpa ku sangka-sangka…

Sungguh sayang KAU pada hambaMU yg hina ini..

Menjadikan aku semakin dekat padaMU..

Izinkan aku mencintaiMU..

Dengan sepenuh hatiku..

Agar ku tidak lagi berharap selain dari ENGKAU..

Wahai tuhan yang maha Penyayang lagi maha Mengasihani..

dekatkan hatiku padaMu…

suburkan cintaKu padaMu..

jadikanlah hatiku ini tempat jatuhnya pandanganMu..

kerana aku sentiasa mengharapkan pertolonganMu..

tiada lain..hanya ENGKAU ya ALLAH..

kini kurasa, aku tidak mampu mengatur hidupku sendiri..

hanya ku mampu… berusaha dan berserah kepadaMU

kerana KAU lebih mengetahui… apakah yg terbaik pada pandanganMU?

Dan jangan KAU bebani aku, apa yg tidak sanggup aku tempuhi..

ku mohan KAU berikanku yg terbaik seperti yg telah KAU tetapkan..

ya Allah…

berilah kekuatan padaku utk sentiasa mentaati perintahMU…

ku mohon radhaMU mengiriku tika ruhku terpisah dari jasadku..

dan KAU terimalah segala amalanku..

rahmatilah aku…

ya Allah…

pelihara dan kasihilah hamba-hambaMU

yg telah KAU tamukan kasihku dgn mereka yg disadasari KASIH dan REDHAMU…

kemudian temukanlah kami disyurgaMU..

ya RABBaAA’lamiin…dengarlah rintihanku ini…

nukilan @inurISLAM ; 23.47; 18122010

No comments: