Dunia Kesihatan

Friday, February 18, 2011

Sign of The Creator; Menolak Teori Darwinisme


Alhamdulillah, atas permintaan seorang sahabat, “sign of the creator” menerobos entry kali ini.. sharing moment hasil dari menjadi “pendengar setia” Harun Yahya Conference yang diadakan di DKU Fakulti Quran Sunnah, USIM pada 29 januari yang lalu. Infiniti kemaafan atas keterlewatan “penerjahan” entry ini.

Saya berkongsi dengan pembaca sekalian berkenaan teori darwinisme yang sangat-sangat bertentangan dengan logic akal dan pembuktian keagungan ISLAM.

Penceramah jemputan adalah Dr Ahmet Oktar Babuna dan Dr Cihat Gundogdu dari Harun Yahya Foundation, mengemukan 3 persolan penting dalam menentang darwinisme.

1. Bagaimana sel pertama terbentuk?

Protein merupakan komponen utama pembentukan sel,..kehadiran protein memerlukan bantuan protein lain untuk terbentuk.. Kita lihat sahaja proses Transcription and translation, melibatkan pemecahan dan penyusunan rantaian amino acid..kesemua proses ini memerlukan enzim yang bertindak balas (RNase, tRNase, DNA polymerase, RNA polymerase etc)..jika kita lihat struktur enzim-enzim ini juga terdiri daripada protein sebagai komponen asasnya…. lalu dari manakah protein yang pertama sekali terbentuk?...pasti ada pencipta yang menciptakannya bukan?

“Dan Dialah yang memulai penciptaan kemudian mengulanginya kembali, dan itu lebih mudah bagiNya. Dia memiliki sifat yang Maha Tinggi di langit dan di bumi. Dan Dialah yang Maha perkas, Mahabijaksana” [ QS 30:27]

2. Apakah makanisma evolution ?

Teori genetik mengatakan pembentukan organism itu berlaku melalui dua proses samada natural selection ataupun Mutation.
Untuk pengetahuan umum, terdedah rahsia bahawa mereka yang mendokong teori darwinisme ini sebenarnya adalah di kalangan mereka yang bukan ahli sains malah bukan juga ahli fakta.

Mengapa mereka mempersekutukan Allah (ALLAH dengan) sesuatu (berhala) yang tidak dapat menciptakan sesuatu apa pun? Padahal (berhala) itu sendiri diciptakan” [ QS 7:191]

Hujah pertama: Bagaimana mungkin evolution berlaku melalui Natural Selection walhal Natural Selection itself is created by Allah. Why?

Jika mereka katakan ia berlaku dengan sendirinya, bagaimana sesuatu yang ber;aku dengan sendirinya mampu menghasilkan kejadian mata (misalannya) dengan fungsi yang sangat menakjubkan. Bagaimana tangan dan kaki terjadi dengan rupa yang sangat elok dan memberi fungsi yang sangat bermanfaat untuk menjalankan hidup?...Creatures cannot occur unconsciously, only Allah can do all of these.

Hujah yang ke dua: evolution berlaku hasil daripada Mutation (Mutasi)

Cuba kita Tanya mereka (pendokong Teori darwinisme) “ Adakah mutation boleh member kesan yang baik kepada manusia dan haiwan?”..pasti, berbelit neuron-neuron dan lidah mereka untuk menjawab persoalan ini. Teori dan fakta menunjukkan 99% mutasi member impak negative dan hanya 1% mutasi tiada memberi impak samada positif mahupun negative, lalu kemanakah percentage impak positif dari mutasi tadi?..tiada bukan…Mutation give harmful for living things. But why Mutation is harmful?..because mutation didn`t add new genetic information. Secara ringkasnya, mutasi hanya akan delete specific amino acid yang sepatutnya hadir atau mengubah susunan amino acid dalam pembentukan DNA double helix. Umumnya, proses ini hanya akan mengakibatkan hidupan itu menjadi tidak normal.

“Wahai manusia! Telah dibuat suatu perumpamaan. Maka dengarkanlah! Sesungguhnya segala yang kamu seru selain ALLAH tidak dapat menciptakan seekor lalatpun, walaupun mereka bersatu untuk menciptakannya. Dan jika lalat itu merampas sesuatu dari mereka, mereka tidak akan dapat merebutnya kembali dari lalat itu. Sama lemahnya yang menyembah dan disembah” [QS 22: 73].

Tanpa kita sedari, sebenarnya semua hidupan yang Allah ciptakan terbentuk dengan simetri yang amat hebat. Lihat kedua mata kita, hidung kita, tangan, badan…dan banyak lagi.. kajian menunjukkan simetri itu membentuk 1.618… Allah created the perfect symmetric..mutation cannot do the symmetri.

3. Are they any fossil evidence of evalution? (Adakah terdapat sebarang fossil perantaraan daripada proses evolusi ini?).

The answer is………. NO!........

Apabila ditujukan soalan ini kepada Richard Donkins, penulis buku “God elution”..dia terdiam dan seolah-olah baru tersedar tiada jawapan untuk soalan ini.

“(ALLAH) Pencipta langit dan bumi. Apabila Dia hendak menetapkan sesuatu. Dia hanya berkata kepadanya “Jadilah” Maka jadilah sesuatu itu.” [QS 2:117]

Khulasahnya, 3 soalan yang diutarakan ini cukup untuk menolak 200% teori evolusi, dan sekaligus membuktikan kehebatan MAHA PENCIPTA

"Dan katakanlah “kebenaran telah datang dan yang batil telah lenyap.” Sungguh yang batil itu pasti lenyap.” [QS 17:81]

“Kami telah menciptakan kamu, mengapa kamu tidak membenarkan (hari berbangkit)?” [QS 56:57]

Slot seterusnya bertajuk Scientific Fall of Atheism dan kisah Zionisme. Oleh kerana tidak lagi menjadi “pendengar yang setia”..kupasan lanjut slot ini tidak dapat dihuraikan disini. Perkongsian ilmiah yang hanya sedikit cuma ini harap bermanfaat dan moga menjadi cursor untuk meningkatkan lagi graf keimanan dan ketakwaan kita padaNYA. Boleh klik di button Harun Yahya disebelah kanan skrin untuk pengetahuan yang lebih mendasar mengenai topic kali ini. Sebarang komen mahupun percambahan idea amat diharapkan. Wallahu`alam..

No comments: