Dunia Kesihatan

Monday, October 3, 2011

aKu dAn EnGkAu~



Hari berganti hari, malam berganti malam, bulan berganti bulan..
Detik usia semakin meningkat..
Apakah sumbangan kau pada ISLAM?
Kitab bertimbun susah untuk dikhatamkan..
Sahabat disebelah kau abaikan
Dulu kau pernah kata..dia akan kau jadikan mad’u mu..
Tapi kini, apa sumbangan kau kepada dia?
Apakah benar telah kau jadikan dirimu contoh terbaik?
Kau pernah berjanji denganku..
Kau mahu berkorban untuk ibumu..
Untuk Islam yang kau cinta..
Untuk adik-adik yang kau sayangi..
Kau janji padaku..
Biarlah dirimu kau korbankan untuk orang lain..
Kau nak cuba yang terbaik membantu orang lain..
Kau kata padaku..
Biarlah Allah sahaja yang membantu Mu..
Biarlah Allah sahaja tempat kau mengadu dan menangis dihadapaNya..
Cuba kau renungkan..
Berapa banyakkah janji-janjimu yang kau tunaikan pada ku..
Aku bimbang akan dirimu..
Aku khuatir kau tidak mampu laksanakan janji-janjinmu..
Namun aku sentiasa doakan untukmu…
Agar kau Istiqamah dan diberi kekuatan oleh al-Aziz..
Untuk terus berdiri teguh..
Laksanakan amanahmu..
Kota kan janji-janji mu..
Arrahman.. Arraheem.. moga kau dilindungi dari kemurkaanNya..
Dilimpahi rahmat dan kasih sayangNya..
Monolog aku untuk diriku [03102011~23:46]

No comments: