Friday, October 1, 2010

Sifat orang cemerlang


Satu Penjuru!!..apakah maksudnya??..ahli kumpulan kami masa kelas halaqah..ahli yang best2..dan mantop2 belaka...gambar nie original created by my frenz..atikah..(actly name2 kat setiap gambar tue jangan caye eh..tu nama samaran je.).bila kita satu hati..yang susah akan menjadi senang..yang senang jadi cam kacang goreng..yang kacang goreng boleh kita makan..haha..gambar di atas sekadar hiasan..lambang kami sentiasa satu hati..



hari nie entry ringkas nak share tentang sifat2 orang cemerlang..jika anda mahu cemerlang..jum bace entry nie sampai abes..;)


SIFAT ORANG CEMERLANG


1) Niat yang betul ~ segala amal dan ibadah buatlah bersungguh-sungguh kerana Allah


2) Ada wawasan dan matlamat ~ Buat peta hidup!!


3) Berani dan sanggup berkorban


4) sentiasa tambah ilmu


5) Perhatian terfokus


6) Daya tahan yang tinggi ~kerja keras dan komited, gunakan masa dengan optimum, istiqamah dan konsisten dalam melaksanakan setiap pekerjaan


7) warak


8) Sabar


9)Contohi orang yang berjaya


10) Mengembara dan ambil pengajaran


11)Manfaatkan masa muda


12)Amanah dan jujur


13)Bekerja secara BERPASUKAN!! (TEAM WORK) ~semangat berjemaah yang tinggi, pupuk semangat kekeluargaan dalam organisasi.....


~bekerja secara berpasukan atau berada dalam satu kelompok banyak disebutkan dalam al-Furqan..anataranya adalah dalam surah as-Soff ayat 4 "Sesungguhnya Allah mencintai orang-orang yang berperang di jalanNYA dalam barisan teratur, mereka seakan-akan seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh"~

11 comments:

Arina said...

patutle.. hehe

voltox said...

aah la..patut la hasanah ni cemerlang sokmo=P

@inuRisLaM said...

arina...
aik?.ape yg patut la??..


voltox...
saya share je..masih lum cemerlang lagi

Arina said...

patutle jemput sy singgah blog. :D. kenapa gmba nazirah paling besar? wonder.. wonder.. ;P

seorg shbt..? said...

salam..huk2..huk2..ha3..dtg lagi atas jemputan tuan punya blog..huu~
satu penjuru..xnak komen la..xaci gambarku tiada..huu~sedih daa..
tapi tetap gumbira,ku terperasan ciri2 org cemerlang tu ade dlm diriku..ha3..boleh ke gitu?
padaMu Ya Allah,kami memohon agar menjadi hambaMu dan ummat Muhammad saw yg cemerlang dunia akhirat..amin.
cik hasanah,bagaimanakah jika tekaanmu silap..?hee~

@inuRisLaM said...

seorg sahabat...
dah ade UNSUR2 riak tue...bersihkan lah ia dengan KATOD & ANOD tawadhu` dan rendah diri...agar cepat dy kembali NEUTRALIZE pada fitrah ISOELECTRIC POINT...jangan sampai kene gune BUFFER pula. ;)

tekaanku xkan silap..kerana dirimu begitu ku kenali..namun ku sedar bahawa peringkat taaruf antara kita xkan berhenti hingga ke liang lahad sekalipun..

seorg shbt..? said...

huk2..huk2..batuk serius setelah diberi teguran..bagus 'cermin'ku ini..
unsur2 riak tadi adalah "impurities" jadi boleh diabaikan sahaja..huu~bukankah dirimu mengenaliku?
dan sungguh diriku cukup takut dgn celaan Allah ke atas mereka yg riak..moga2 kita semua dijauhkan dari sifat ini..
"maka celakalah orang yang solat, iaitu orang yang lalai terhadap solatnya,mereka yang berbuat riak.."

Noorain said...

nape la seorang sahabat tu asyik terbatuk aje??? virus batuk dah tersebar kepada diriku dah sekrg...patut la asyik dok batuk aje..=p

jom sama2 cemerlang, gemilang, terbilang..aha~

seorg shbt..? said...

huk2..huk2..ini bukan batuk sakit tetapi batuk biar terperasan sikit kehadiranku yang dinanti ni..ha3..
1. berkenaan penyebaran virus itu,tidaklah dapat dijelaskan dengan mudah kerana semua yang berlaku dengan izinNYa..
2.baru ku perasan rupa-rupanya,atas kesilapan teknikal,sumber ayat tidak dapat dimasukkan dalam komen sebelum ini..
3.jadi,sumber ayat di atas daripada surah al-maa'un,4-6. ~harap maklum~

@inuRisLaM said...

noorain...
batuk2 seorg sahabat tue trade mark dy..lepas nie kite jumpe dy kite batuk2 la ea...

seorg sahabat...
mari sama2 kita remove sume impurities tue...thanx for ur sharing..sharing is caring..=D

sYaMi-Satu Penjuru said...

heee, sya cemerlang tak..huuu, takutnye...kriteria no 7 masih kurang...kurang getah lagi..heuuu..